PENGSEKODENG SETIA

Friday 12 August 2011

SAYA BUDAK BARU BELAJAR



salam dan selamat sejahtera diucapkan kepada semua yang sudi meluangkan masa untuk membaca ruangan di blog ini...sebelum tu aku nak ucapkan selamat berbuka puasa kepada seluruh rakyat malaysia yang beragama islam dan yang penting sekali tentulah yang berpuada...hehehehhe...yang x puasa tu faham-faham la...


Pada ruangan kali ini aku ingin memaparkan ekspresi diri aku...SAYA BUDAK BARU BELAJAR...ni aku sambung lagi....KALAU BOLEH TUNJUK AJAR LA...hehehehe...aku ni baru lagi dalam dunia blog...terkedek-kedek...mcm itik pulang petang....belajar sendiri mcm mana nak buat blog....dulu aper itu blog au pun xtau...tapi ada orang pernah bagitau aku yang blog ni boleh buat duit...betol ker?...aku pun mengkaji la...cehh mcm sainstis lak....memang leh wat duit pun kalau rajin la.....

Zaman sekarang...teknologi memang pesat membangun...jual karipap pun guna internet..ni lah dinamakan dunia tanpa sempadan....Pada satu malam tu..aku search kat google....10 malaysian top blog....dan aku singgah la ke laman blog mereka....nampak mcm best plak....pastu aku ada nampak kat side bar tu ada iklan NUFNANG....mcam best jer....aku pun belek2 la laman web www.nuffnang.com.my...dan belajar ckit....dia cakap kat situ kalau nak join nuffnang ni kena ada blog....apa lagi aku pun belajar la buat blog......

Tercipta la blog sekodenglab.blogspot.com ni....mula2 view stats kosong jer pengunjung...sampai la aku gunakan pendekatan join nuffnang dan apesal.com.....selain tu aku post kan jugak kat wall di facebook....pastu tengok stats naik mendadak...sebenarnya xderla mendadak sangat....hehehe...sebab budak baru mcam aku ni excited semacam jer..hehhehehe

Tolong lah adik yang baru belajar ini wahai otai2 blogger diluar sana tu....macam mana nak dapatkan trafik dan yang paling penting APA YANG BOLEH KITA BUAT DENGAN BLOG?
Lagi satu...aku cuma sekadar ingin berkongsi la...sebelum aku menceburkan diri dalam bidang blog ni...aku aktif gak dalam campaign YOUTHSAY.....aku duk dan share kan jer semua campaign berbayar dalam web tu kat fb....first aku cashout dapat la RM50...free jer beb dapat RM50...mula2 macam tak caya....tiber2 dah masuk kat dalam bank....mudah jer...register pun free xpayah nak susah...step senang jer...makcik limah pun boleh buat.....kalau nak tau n nak register YOUTHSAY ......sila klik sini......mudah jer...join jer lah...banyak lagi kempen-kempen yg berbayar kat dalam tu......

P/S:KEPADA SESIAPA YANG DAH TERBACA POST INI SILA LA KOMEN...AJARLA SAYA APA YANG PATUT SEBAGAI BLOGGER BARU....heheheheheh

0 comments:

Post a Comment