PENGSEKODENG SETIA

Tuesday 9 August 2011

"MACARONI GORENG rice cooker"

Salam....huhuhuh...lawakkan nama resepi aku ni...biasalah orang bujang.Lagi-lagi kat negara orang,barang-barang terhad..terhad maksud aku tu tak sama macam kat malaysia....jadilah aku ni chef...untuk berbuka puasa....huhuhuh...xper pahala banyak menyediakan juadah untuk orang berbua puasa ni....Nak dijadikan cerita mcam mana resepi ni terjadi....

sebab pertama:aku memang minat makan macaroni goreng
sebab kedua: Kakak aku sebelum dia kawen memang rajin dia masak benda2 ala western ni
sebab ketiga:aku memang suka masak, tapi aku xtau mcm mana leh pandai masak
sebab keempat:aku dah beli rice cooker baru huhuhuhu

dok melepak sambil tengok tv,aku dapat ilham nak masak macaroni ni,teruslah gi cari barang2 kat supermarket berdekatan,pergi sorang2 naik tut tut(kenderaan 3 tayar)...cari lah bahan seperti:

  • DAGING CINCANG
  • MACARONI
  • SOS SPHEGETI
  • BAWANG MERAH
  • BAWANG PUTIH
  • TOMATO
  • CARROT
  • CILI BOH
Tapi bahan2 ni agak mahal kalau nak dibandingkan di malaysia...apa boleh buat...dah mengidam...perut pun dah makin bulat...aku pun confius bulat sebab ada BABY or sebab makan...hehehehhe....Senang jer nak masak resepi ni...aku listkan cara-caranya:
  1. Tumiskan bawang merah dan bawang putih sehingga masak
  2. Masukkan cili boh dan masak sehingga puas hati
  3. Kemudian masukkan daging kisar dan masak sehingga empuk
  4. taburkan sedikit garam dan gula secukup rasa
  5. Masukkan sos sphagetti dan gaulkan bersama adunan tadi
  6. Kacau sehingga kuah tu masak
  7. Pastu masukkan Macaroni(oopsss jangan lupa rebus dulu macaroni tu huhuh)
  8. Sebatikan dan gaul sehingga sekata
  9. Masukkan tomata dan carrot
Taaadaaaaaa:: amacam senang kan...tapi yang penting kena masak pakai RICE COOKER tu sebab nama resepi aku ni MACARONI GORENG rice cooker......huhuhuhuhuhu.....bertambah2 kengkawan aku makan tadi....seronok aku tengok dorang makan...ada seorang tu siap mintak resepi...tapi petua dia satu...masak kena pakai RICE COOKER......huhuhuuu......

psstt//selamat mencuba resepi ni...tapi ingat!! masak pakai rice cooker

2 comments:

Anonymous said...

I think the admin of this website is actually working hard in support of his web
page, as here every information is quality based material.


Have a look at my blog :: asics gel noosa tri 7 women

Anonymous said...

Appreciate the recommendation. Will try it out.

Review my blog :: judi bola

Post a Comment