PENGSEKODENG SETIA

Sunday 7 August 2011

APA YANG SELALU AKU RINDU???

AKU RINDU

ERMMMM....dah masuk tiga bulan aku kat INDIA ni.....bosan ni....xsabar nak balik tanah air sendiri....tapi apa boleh buat....dah tugas.....Pada waktu ini lah tiba2 aku rasa RINDU.....APA yg aku rindu?...sebenarnya macam-macam yang aku rindu....Antaranya yang aku paling rindu akan aku tulis ikut susunanya.....

AKU RINDU::::::::

1)FAMILY
memeylerrrr....mesti rindu punya....kat IBU n AYAH aku yang tercinta....sejak aku sekolah tingkatan tiga aku tak pernah stay lama ngan dorang....sampai la sekarang.....Kakak aku kawen pun aku xda kat Malaysia....apalah nasib.tapi xper.....aku ingat lagi kata2 ayah aku "ALANG2 MENYELUK PERKASAM BIAR SAMPAI KE PANGKAL LENGAN"(macam hang tuah tu)hehehehe...kata2 tu lah yang buat aku lagi semangat sampai la hari ni....Sayup jauh kat sudut hati aku ni...apa lah dorang tengah buat...tapi xpa...xlama lagi...sabar dah nak balik ni....hahahhaha.....ni lah antara orang-orang yang paling aku sayang....


2)BUAH HATI PENGERANG JANTUNG

HAAAAaAAA....ini lah dia buah hati aku.....dah lama xjumpa dia....kesian kat dia....asyik jauh jer ngan aku...kami bercinta memang jarak jauh pun....nasib baik CELCOM ada 3G,,,,dari start aku kat sabah sampai la kat india ni....SKYPE la....YM laa......aduyai.....Ya ALLAH kuatkan lah iman hambaMU ini.....kesian kat budak sorang ni....erm apa boleh buat.........sabar yer YANG......hehehehehehhe


3)MASAKAN IBU
Aduhhhhhh.....kalau bab makan ni jangan dok citer la....aku meleleh air liur ni ingat kan masakan ibu....dah tak tahan tiap2 hari makan kari ni.....badan pun dah nak bau kari ni....Ni yang buat aku risau....huhuhuhu...kena minum perfume kot balik ni.....antara masakan ibu aku yang paling aku mengidam....aduh banyaklah.....nak sebut penuh lak blog ni.......ok lah aku sebut ckit.....Nasi ayam,kueh udang,ikan masak lada,sambal sardin(ayah aku masak)heheheheh.....yang lain mak aku lah....kalau bab sambal ni bagi jer kat ayah aku......dia memang handal.....


4)MR JAMBUL SENIOR AND JUNIOR
kalau nak tau benda tu kereta(JAMBUL SENIOR) and motor(JAMBUL JR) aku.....apa la kabar dorang tu.....dah lama aku tak menunggang dan memandu mereka.....tapi xper sekejap jer tu....tapi kesian kat Jambul senior...sebelum aku fly gi india sempat lagi merajuk ngan aku sampai kena langgar punggung....bodoh punya lori....nasib baik family aku xder paper....first time aku involve in accident...ingat ada bom meletup...rupa2 keta gue sudah kena tibai bontot la cik meknon!!! heheheheh....tapi benda tu dah settle.....

5)UDARA
Dah tiga bulan aku tak hirup udara yang bersih ni.....xtau bagaimana perasaan aku ni.....berkeladak hidung aku ni.....tau2 jer r....bilik dah steady tingkat 6...bila pandang lurus nampak laut....tapi bila kalih pandang bawah ada satu pemandangan yang begitu indah.....LONGKANG aka SUNGAI kot.....memang sangat2 BERSIH(kotor)....dengan bau yg begitu menghayalkan aku....huuuhuu/.....sabar je la ......dah x than dah rasanya....


begitu lah cerita pasal AKU RINDU....banyak lagi yang aku rindu....tapi aku bagitau LIMA yang penting jer la yer...hehehehhe...pssssssssssssssssssstttttttttt.....

0 comments:

Post a Comment